keskiviikko 4. tammikuuta 2012

Koh Phangan all night long

mopo madness tilannekuva
                                           jouluaterialla Suomalaiset paikalla ja kaikki muut myöhässä...
                                           välillä reeniä (eli kerran 2kk välein)
                                                     Anssille vähä UV maaleja
                                          tsihii
                                           mies tien sivusta Surat thanista
                                           kanada
                                           New Year Party Koh Phangan

Joulu meni hienosti, päiväohjelma oli lyhyesti seuraavanlainen: aamiainen sänkyyn bungalowissa-> safkan jälkeen Lähettiin Siirin kaa joulusaunaan, missä oli tarkotus tavata Anssi ja Konstaki, mutta pojat oli vähä käyny juhlimassa edellisyönä nii eihän niitä sielä sit näkyny, joten saunoin miestenpuolella sellasessa aika kansainvälisessä seurassa, mihin kuulu mun lisäks aussi, italialainen ja japanilainen->saunan jälkeen käytiin lounaalla syömässä jotain ihan perus thaikkusafkaa ja skypetettiin vähä suomeen perheille->jouluillalliselle mentiin sit Anssin ja Konstanki jo herättyä Tanskalaisen hepun omistamaan raflaan Tanskalaiselle jouluaterialle, joka nyt oli lähimpänä perinteistä Suomalaista joulusafkaa. Oli kyllä lähes yhtä hyvä ruoka ku Suomalaisessa joulupöydässä ja kinkkuaki löyty!->illalla sit availtiin muutamat lahjapaketit ja nautittiin joulun hengestä.

Välipäivät meniki sit aika nopeesti pääasiassa laiskotellessa ja joulusafkoja sulatellessa, tuli jopa käytyä salillaki kerran. Joku jenkki jäbä oli avannu punttiksen käytännössä keskelle viidakkoa just pari viikkoa sit. Ei yhtää huonompi elämänmuoto, ei tarvi muuta tehä ku vähä periä asiakkailta pääsymaksuja ja nauttia elämästä.  Mopoilla kierreltiin ympäriämpäri saarta ja sillee. Uutenavuotena Phanganille saapui varmaan 50000 ihmistä juhlimaan vuoden vaihtumista Haad Riniin kuuluisalle full moon party -beachille. No sinnehän mekin tottakai suunnattiin, ja bileet oli aikamoiset, koko pitkä rantakaistale ja kylän kadut oli tupaten täynnä ihmisiä ja meno oli villi. Eihän siinä menny ku 5min siitä ku saavuttiin sinne niin Anssi oli jo hukassa, ja siitä sit ku vuosi vaihtu nii hukattiin Konstaki. Ei se mitään pojat oli jo tottuneet riehumaan rannalla iltamyöhästä aamuvarhaiseen iha ilma valvovaa silmääkin, pääasia etten kadottanu Siiriä :). Ilotulitukset oli isoimmat mitä oon koskaan nähny, stadin sm-tulitukset jäi aika helposti kakkoseks ku yhestä raketista valaistu lähes koko taivas.

2. Tammikuuta lähettiin sit siirin kaa Phanganilta, mikä oliki aikamoinen reissu: ekaks hirveessä vesisateessa ylitäydessä laivassa kannella jonku pressun alla pari tuntia, että päästiin mantereelle. Satamassa sit pompattiin dösään, vieläki vettä sataen kaatamalla ja siihen mennessä oltiin jo ihan läpimärkiä ja dösässä tietenki se mainostettu ilmastointi puhalsi niin täysillä et oli kylmä ku Suomessa. Se vajaan tunnin bussimatka kestiki sellaset reilu pari tuntia tulvien takia, tiellä oli välillä puolmetriä vettä ja tienvarsien asunnot ja muut rakennukset puoliks veden alla myös. No vihdoin ku päästiin perille nii kuultiin et oltiin väärässä paikassa ja se meiän matkafirma on jossain muualla, noh ei muutaku taksilla sit sinne toiselle puolelle kaupunkia. No paikka oliki täynnä väkeä ja ajateltiin et kohta se dösä lähtee sit siit Bangkokkiin nii eipä lähtenykkää vaan kaikki muut oli menossa Phukettiin ja Bangkokin dösää piti venaa taas pari tuntia. No kun sieltä sit vihdoin (taas tyylikkäästi myöhässä) joku bussin rämä niin sehän ei sit ollukkaa se Bangkokin bussi vaan joku uus pikkumatkan bussi mikä heitti meiät isolle linja-autoasemalle. No sielähän meiät ohjattiin sit hienoon kakskerroksiseen pitkänmatkan bussiin. Sielä oli taas se surullisenkuuluisa ilmastointi täysillä, mut onneks saatiin huovat tälle reissulle. Kaikki näytti onnistuvan nyt hyvin, kunnes vesisateen jo pitkään jatkuttua alko katto vuotamaan just mun kohalta ja näytti jo siltä, että tulee uneton vituttava yö ja jo päivän toka kastunu vaatekerta, mutta sain jollain vessapaperilla vuodon tukittua aika hyvin ja sadekkin vähä hellitti nii loppumatka Bangkokkiin meniki sit mukavasti. Bangkokissa mentiin heti eka rautatieasemalle varaamaan liput Chiang Maihin, melkein kaikki junat oli täynnä, eikä niissä puolillaan olevissakaan yöjunissakaan ollu ku jotain 3. luokan istumapaikkoja tarjolla 12h matkalle, no varattiin sellaset sit vaan ja ajateltiin et nukutaan sit heti ku perille päästään. Päivä vietettiin sit Khao San Roadilla ja sen ympäristössä pyöriskellessä tekemättä mitään järkevää, elattiin korttia joillain Siirin säännöillä, missä mä hävisin aina. Ku mentiin takas rautatieasemalle nii käytiin viel kysymässä et oisko vapautunu jotain makuuvaunupaikkoja jostain junasta, nii kävi tsäkä ja saatiin makuupaikat melkein samaan aikaa lähtevästä junasta. Vaikka se oliki joku Ö-juna millä kesti reilu 14h Chiang Maihin nii oli aika letkee reissu ja tällä kertaa ilmastointiki pelitti mukavasti ja unta sai melkein yhtä hyvin ku omassa sängyssä(vaikka en kyllä enää muistakkaa millanen se oma sänky on). Aamulla sit saavuttiin tänne perille ja ei ollu mitään hajua minne mentäis asumaan, nii lähettiin sit siitä asemalta jonku mainosmiehen suosittelemaan mestaan vaikka vähä oliki sellanen fiilis et tyhmää länkkäriä viedään taas ku pässiä narussa. No tää paikka olettautuiki aika hyväks ihan kaikin puoli ja otettiin nyt aluks 3 yötä, minkä jälkeen pitääki varmaan lähtee kohti Laosin rajaa ja hommata viisumit jostain, koska Siirin Thaikku-visa on loppumassa ihan just. Ei oikein tiietä viel mitä tehtäis tääl kaupungissa, mut ainaki ajateltiin huomenna vuokraa fillarit mopon sijasta ja kierrellä vähä täs lähialueel ja katella et miten tää eroaa eteläisestä Thaimaasta. NII ja hemmetti melkein unohdin mainita mut nyt vituttaa ku mun lippis homehtu tolla reissulla ku se oli eka päässä ja sit repussa, ja nyt se on roskiksessa. kiitos.

Ja hei kommentoikaa nyt tänne vaik jotain tai kertokaa mulle jos tätä joku mun mutsin lisäks lukee?

1. Johan ootte kokenu ja nähny kaikenlaista siellä lämpimässä maassa :)

2. Moi vaan sinne Thaimaahan! Kyllä mä tätä myös luen säännöllisesti eikä vaan sun mutsi ;) Kiva nähdä kuvia ja lukea teidän seikkailuista :) Tosi hinoja maisemia ja biitsejä! Mukavaa reissua teille ja pistäpä lisää tarinaa sekä kuvia :D t. Matin mutsi

3. Kyllä tätä pohjanmaan seuduillaki luetaan säännöllisen epäsäännöllisesti! :)

4. Ootte nyt sit menossa Aasian köyhimpään valtioon.

5. Mä (Siirin äiti) käyn lukemassa seikkailukertomustasi säännöllisesti. :) Tarinoit kivasti ja saan samalla tiedonmurusia myös Siiristä... Pitäkää huolta toisistanne siellä Vietnamissa, jossa kuulemma fb:iin ei pääse ollenkaan. Harmi, sitä kautta on ollut niin kiva seurata tilannetta. Nauttikaa täysillä!!