maanantai 7. marraskuuta 2011

Nǐ hǎo

Hostellin ikkunasta
 rahaa on...eiku oli
 Hostellihuone kalustettu Ikean puisilla pikku aasialaisille mitotetuilla kerrossängyillä

Ukottajajn elektroniikkakaupassa
 perus kerrostaloa kowloonista
 Peakin huipulta
Akun kaa vietettiin viel se pari yötä siel Gold coastilla ja otettiin maanantai-aamuna juna Brisbaneen. Sovittiin Leenan ja Reijon kanssa että voidaan tulla heidän luokseen vielä muutamaksi yöksi ja että he tulisivat hakemaan meidät kaupungista 4 aikaan. Kun saavuttiin Brisbaneen heitettiin rinkat ja reput Roma streetin aseman seiffiin ja painuttiin ytimeen. Soitettiin Eerolle ja Juhalle (tutut suomalaiset jätkät Cairnssista ja Home Hillistä) et tulee mestoille ku olivat molemmat samaa aikaa kans Brisbanessa. Soitin myös Saaralle, joka on mun hyvä kaveri Suomesta Veikkolasta, koska tiesin että sekin on Brisbanessa nyt. Saatiinki sit meijän koko suomalainen kommuuni kokoon ja piene sekoilun ja arpomisen päätteeks päädyttiin minnekkäs muuallekkaan ku bisselle! Siin oli kiva vaihtaa kuulumisia kaikkien kaa pitkästä aikaa, mut kello alko tikittään jo neljää ja mun ja Akun oli aika lähtee Leenan, Reijon ja Karitan(tytär) nii ja Cookien(dogi) kanssa Deception Bay:hyn missä Leena ja Reijo asuivat. Sovittiin Saaran ja poikien kaa että nähään vielä seuraavana päivänäkin, koska loppu tällä kertaa aika kesken ja tiistaina ei kellään ollut mitään menoja minnekkään(mikä on hyvin normaalia lomaillessa :p). Käytiin vielä pizzalla ja Karitan kotona ennen Deception Bay:ta.

Seuraavana aamuna nautittiin taas Leenan ja Reijon tarjoamasta loistavasta aamiaisesta ja oltiin valmiit lähtemään junalla takaisin kaupunkiin. Sielä hoidettiin sitten ekana vähä asioita, jonka jälkeen eilisellä kokoonpanolla vietettiin aikaa ja sumplittiin tulevaisuuden suunnitelmia, tietenkään bissellä käymistä unohtamatta. Seuraava päivä meni levätessä ja akkuja ladatessa(+ testattiin takapihan uima-allas) torstain Brisbane-Hong Kong lentoa varten. Vielä ISO KIITOS kaikesta Leenalle ja Reijolle!

Torstai aamuna saatiin vielä kyyti kentälle ja lähettiin lentoon. Cathay Pacificin hyvätasosissa koneissa aika kului kirjaimellisesti kuin siivillä ilmaisia alkoholijuomia juodessa ja leffojen kakkososia (Hangover 2, Transformers 2, Cars 2+ 80waves surfmovie ja random snoukkaleffa)katellessa henkilokohtaiselta koneelta/näytöltä. Perillä sit tunti jonoteltiin, et saatiin leimat passeihin ja sit tavattiin kentällä vielä Akun faija joka oli liikematkalla ja juotiin hänen kanssaan Kahvit ennen suuteen kaupunkiin siirtymistä. wifillä varustetulla dösällä paukittiin sit hostellille(ei se nyt niin helppoa ollu kyllä miltä kuulostaa) ja mentiin samantien nukkumaan. 2. päivä honkkaris aamupäivällä käveltiin varmaan puolimaratonin verran päättömästi pitkin Hong Kong Islandia ja kävin Thaimaan lähetystössa täyttämässä viisumi-hakemuksen. Sen jälkeen siirtomaaherrat Henkka ja Aku tekivät tarkempaa kulttuuritutkimusta ja kävivät syömässä mäkkärissä. No illalla käytiin sitten kuitenki raflassa missä ei montaa englanninkielistä sanaa menu-listalla ollutkaan.

Lauantaina mentiin lautalla tästä Hong Kong Islandin puolelta mis meiän hostelli on tonne Kowloonin puolelle shoppailemaan ja tsekkaileen mestoja. Aku osti uuden luurin(galaxy s2) ja mulle yritettiin myydä samasta kaupasta kameraan uutta objektiivia, koska oon sellasen tarpeessa ja kyselin siitä, mutta ennen ostopäätöstä kuitenki päätin viel tsekkaa netistä et mitä kyseinen linssi maksaa nii jäi sit kaupat tekemättä ku netistä löyty samanlainen 100e halvemmalla... Sietten suunnattiin keskustan merkkiliikesokkeloista Mong Kokkiin missä oli näitä samojen merkkien tuotteita mutta kadulla kojuista myytävänä eli feikkikamaa. Sieltä tuli sit ostettua jotain krääsää kovan tinkimisen lopputuloksena. Seuraavana päivänä otettiin tavotteeks kiivetä the Peak:ille eli tolle saarel olevalle about 400m korkeelle kukkulalle mistä avautuu näköala kaupunkiin. Sinne ois päässy peak tram:illaki, eli sporalla eli ratikalla mut päätettii kävellä ku spora olis ollu 40HK$ ja hostellilla jotku sano et ei mee ku tunti kävellen. No ei siin varmaan sen enempää mennykkää mut ei helvetti et oli rankkaa, jäätävää ylämäkee kokoajan tunnin ajan, tuli ihan intin marssit mieleen, vielä ku olis taisteluvarustuksessa hoitanu koko homman nii ai että. Maisemat oli aika päheet ylhäällä, otettiin parit fotot ja ku hiet oli kuivunu nii lähettiin paluumarssille. Illalla lähettiin uudestaan Kowloonin puolelle käytiin hakemas samaisesta kaupasta mistä Akun luuri oli siihen uus akku ku ne ukottajat oli vissii pistäny uuteen puhelimeen jonku käytetyn akun mikä ei latautunu. Sit mentii viel uudestaan Mong Kokin kojukujille ku oli viel pari timmaa aikaa ennen kuuluisaa valoshowta. Valoshown jälkeen hostellille jossa piti mennä nukkuun, mutta sveitsiläinen jäbä pyys meiät rakennuksen katolle ku siel oli vähä porukkaa kaljottelemassa, nii otettiin sit tos 22kerroksisen talon katol viel pari bissee ennen nukkumaan menoa. Maanantai aamuna käytii hakee mun thaikku viisumi lähetystöstä ja oli tarkotus mennä space museumiin, mutta se oliki joku teatterihässäkkä nii mentiinki tiedemuseoon. Ja tänään ollaan säästöliekillä ja vedetään pelkkiä kuppinuudeleita.

Suunnitelmat on taas muuttunu---->Huomenna Klo 12.30 lähtee lento Bejingin kautta Seouliin Koreaan!!! Akun faija asuu sielä joten päästään majottumaan hänen luokseen. Sieltä tullaan takas honkkarii 20.11 ja samana päivänä lähtee lento thaikkuihin! morjens