sunnuntai 30. lokakuuta 2011

On the road
 vesiputous
 Miami ice aussien Miamissa

Eli tos 19. päivä tultiin tänne Gold Coastille surfers paradiseen tälläseen hostelliin ku Backpackers in Paradise. Buukattiin tietenki halvin mahollinen huone, eli 14 hengen dormi, missä on yks vessa. Ihan jeeshän se oli paitsi joka aamu heräs siihen ku yks tyttö alko kuivaamaan hiuksiaan prkl. Hostelli on aika hyväs paikas et täält kävelee tonne keskustaan ja rannalle 5min ja kaikki mitä elämiseen tarvitaan ja helvetisti enemmänki löytyy tosta 5min kävelyetäisyyden sisäpuolelta. Siinä sit 6 päivää pyörittiin, en enää muista et mitä minäki päivänä tehtiin, mutta ainaki kokeilin SURFFAUSTA!!!(otin surffi-tunnin, missä oli joku pro surffari opettajana), kävin hostellissa tavattujen suomalaisten ellin ja oden kanssa clubilla, chillattiin biitsillä, kokeiltiin bodyboardausta, juotiin goonia, katottiin leffoja, pyörittiin kaupungilla, uitiin rannalla ja hostellin altaassa, opeteltiin kiinaa, tutustuttiin uusiin ihmisiin....siinä se 6 päivää vierähti.

Sit tiistaina vanhat roadtrip-frendimme Flow ja Julia tulivat Harvey Baysta (missä olivat olleet joidenkin tuttujen luona vähä duunissa summuuta) ja lähdettiin heidän kanssaan samantien Byron Bay:hyn (Australian itäisin mesta). Taas tuli jäätävän siisti reissu-fiilis päälle ku paineltiin autolla Queenslandista New South Walesiin ja tuuli puhalsi avonaisista ikkunoista (koska ilmastointi ei toimi) naamaan. Mentiin woolworthsin, eli paikallisen prisman kautta suoraa camping-alueelle ja pistettii taas vanha kunnon teltta pystyy. Sit vähä BBQ+goon ja nukkumaan. Yöllä heräsin jäätävään vesisateeseen, millasesta ei ollut ollut tietoakaan ainakaan viikkoon. Aamulla vielä vähä piskotteli mutta sen ei annettu menoa haittaavan vaan mentiin Vuokraamaan surffilauta ja lähettiin Flown kanssa surffaa meiän camping-alueen takana olevalle rannalle(eli meillä oli 2 lautaa, toinen vuokrattu ja toinen Flown oma, mikä ol kylläki jonku metrin liian lyhyt meiän molempien taitotasoon nähden). Surffaus on sen verra hauskaa et ei siin ees tajunnu että vettä sato ja oli muutenki suht kylmä, vasta muutaman tunnin päästä ku tulin vedestä pois nii muut sano että naama on sininen(ja Flowlla oli märkäpuku). No tunnin kuuman suihkun jälkee lähettiin takas rannalle ku sääkään ei enää ollu kovin huono, tarkotus oli vaa kävästä tsekkaan kalliot toisessa päässä rantaa, minne oli joku pari kilsaa, mutta ei kerettykään sinne asti ennen pimeen tuloa ku nähtiin delffiinejä pomppimassa aalloissa, yritin napata kuvaa niistä, mut ei tullu ku pari sumusta evä-kuvaa. Sit Nähtiin vielä valas! Käveltiin sit pimeessä takas Camping-alueelle, jota ei muuten meinattu ees löytää pimeessä, ku se väh. 10km biitsi on saman näkönen joka kohasta. Illal sit perus nuudeli-sopat naamaa ja nukkumaan. Yöllähän sit taas vaihteeks sato ja jatku aamuun asti, nyt jo yhtä jäätymistä rikkaampana päätin et en lähe surffaan ennen ku saan märkäpuvun. Siin oli joku toinen saksalais pariskunta lähössä kaupungille(camping-alueelta joku 5km), nii ne suostu sit käydä samal vuokraamas mulle sen puvun. Sit siin surffattiin koko päivä taas Flown kanssa ja aku bodyboardilla välillä messis kans. Laudasta ja märkäpuvusta loppu vuokra-aika 5.oo, nii jouduttiin lähtee, vaikka en meinannukkaa Flowta saada mitenkää pois sieltä aallokosta. Just kerettiin onneks kamat palauttaa. Illalla käytiin sit vielä kattelemassa paikallisia juottoloita.

Aamulla Lähettiin ajamaan kohti sisämaata ja ajateltiin mennä kattomaan yhtä vesiputousta, mut sää ei oikein tahtonu seljetä, eikä putouksiakaan löytyny, nii päätettiin ajaa pikku hippi-kylään nimeltä Nimbin ja kysyä sieltä ajo-ohjeet putoukselle ja tustustua vähä vaihtoehtoiseen rennompaan elämäntyyliin ja mennä vesiputouksille vasta seuraavana päivänä. Seuraavana aamuna aurinko paistoi ja lähettiin sit metsästään sitä putousta: siin tuli sit muutamaan kertaan ajettua väärään suuntaa ja muutamat U-käännökset tehtyä ennen ku reilu 100m putous löyty. Ekana käytiin suen yläpäässä ihmettelemässä ja kattelemassa alas ja sit käveltiin viidakkopolkua tunnin kävelymatka alas putouksen alapäähän. Se oli aika hemmetin siisti paikka, mentiin Flown kanssa putouksen alle(isoin suihku missä oon ollu) ja käytiin siinä lammessa viel uimassa. Paluumatkalla huomasin et joku pikku vittupääki (iilimato) aiko imeä mut kuiviin kantapään kautta. Putoukselta paahdettiin sit suoraa takas Queenslandiin ja Surfers Paradiseen. Camping-alue oli melki yhtä kallis ku hostelli nii päätettii mennä meiän vanhaa hostelliin. Otettiin neljään pekkaan yöks 4hengen dormi, mikä oli aika luksusta noihin meiän perus teltta tai 14h dormi majotuksiin. Sit mentiin illalla ulos. Aamul sit varmattiin Akun kanssa viel yks yö 14h dormista ja Flow ja Julia olivat jo etukäteen sopineet Julian vanhan aupair-duuniperheen kanssa että menevät heidän luo yöpymään. Lähettiin viel koko konkkaronkka Rannalle surffilaudan ja bodyboardien kanssa ja hauskaa oli ja aallot hyviä. Sit hyvästeltiin Flow ja Julia ja sovin et nään ne viel joskus jokatapauksessa, joko Aasiassa keväällä tai myöhemmin Euroopassa. Sit tehtiin Akun kaa ruokaa ja poltettiin riisit kattilaan kii ja nyt kirjotain tätä tässä mun sängyllä paraikaa ja postaan tän vasta aamulla, koska aletaan nyt kattomaan jotain leffaa ja ulkona salamoi nii et tuntuu et on jossain diskossa...

seuraavan kerran tulee juttua varmaan vasta Hong Kongista, et siihen asti kuulumisiin. ps. nauttikaa suomen säästä.